Çizgi Romanlardaki Mantık Hataları

Dost site olan Resimliroman. net’ te 2 küsur yıl önce “Çizgi Romanlardaki Mantık Hataları” üzerine bir başlık açılmıştı. Bu konuda düşüncelerimi sizle burada paylaşmak istedi gönlüm. Uzun süredir şikâyetçi olduğum bir konuydu bu. Kendimi çok zeki hissetmesem de ortalamanın üzerinde bir merak duygusuna sahip olduğum konusunda tevazu gösteremem. Lakin idealin çok altında olduğu kabul etmem gereken bir gerçek. İçinde bir tutam narsis kompleksi barındıran-bir tutam?-kendi kişilik analizimi bir kenara bırakıp sadede gelirsek şikâyetçi olduğum bu konuya ilk başlarda çok tepki veriyordum fakat artık kanıksadım.

Durum sadece çizgi romanlarla sınırlı olsa daha çok üzülecektim fakat büyük paraların döndüğü Hollywood filmlerinde de durum böyleydi. Meşhur Matrix serisi tonla çelişki içeriyordu. Yeşilçam’ı asla konuşmayalım. “ Çizgi romanda mantık mı olur, zaten fantastik öyküler bunlar” diye düşünmeyin. Burada içerdikleri çelişkilerden bahsediyorum. Sözgelimi Spiderman gibi biri maksimum 10 ton kaldırdığı kabul edildikten sonra adamı 500 ton kaldırırken çizemezsiniz. Ya da Punisher Rhino’yu boynuzundan tutup çeviremez. Mesela en son dikkatimi çeken örneğe gelirsek. Mantık hatası olup olmadığından emin olamadığım bir durum var. Lisede Kimya dersi uyumak yerine dinleseydim belki kesin bir şeyler söyleyebilirdim. -Kişilik analizimi tekzip eden bir bilgi verdim-

Batman&Bane isimli one shot’ta (belki de seridir ) Bane nükleer silahlar taşıyan bir savaş gemisini kaçırıyor ve kendisine 2 milyon papel verilmezse Gotham’ı harabeye çevireceğini söylüyor.(Ben olsam bu kadar az bir miktar istemezdim. Çok daha uçuk isteklerim olurdu. Zaten Gotham’ı da o hale çevirip de Mad Max’i mi çekeceğim?) Batman, canını bağışladığı Nightwing ve Robin tarafından yenilgiye uğrayınca böyle kele böyle tarak diyerek hem kendini hem Gotham’ı kızartmaya karar veriyor. Nükleer silahların suyla temas etmesi için gemiyi batırmaya çalışıyor. Burada anlamadığım nokta şu: Füzyonun ve fisyonun (hangisi önce başlamalıysa) başlaması için deniz suyunun düşük sıcaklığı yeterli mi? Bu işin bu kadar basit olacağını zannetmiyorum. Bunun dışında çizgi romanlarda o kadar fazla mantık hatası var ki… Farkettiklerimin içinde en ilginç olanları daha sonra paylaşmayı düşünüyorum.

Bir Cevap Yazın

